Tel: 031-650300 10:00-16:00 M-Fre | E-post: info@dammsugaren.se

Erbjudande!
Rör Rensare
Dammsugaren
Bra att använda för att förebygga eventuella stopp. Använder du dessa så blir det aldrig stopp igen
695kr895kr
  • Din kundvagn är just nu tom.

Kassa

Köpvillkor 

Beställning
Vid beställning träffas avtal om köp när dammsugaren.se bekräftat beställningen via mail. Orderbekräftelsen genereras automatiskt utan manuell översyn. Kolla även i skräpposten.
Har du ej fått någon orderbekräftelse inom 24 timmar, vänligen kontakta kundservice.
För att få handla på dammsugaren.se krävs att du fyllt 18 år eller har målsmans medgivande.


Priser
I priserna ingår moms med 25 % (Inloggad som företag visas priserna exkl. moms)
I kundvagnen syns det totala priset för varorna inklusive moms, frakt samt eventuell faktureringsavgift.


Avbeställning
Så länge din beställning inte har hunnit hanteras, går det att stoppa den genom att kontakta Kundservice kundservice@dammsugaren.se. Ange ordernummer och fullständigt namn, därefter bekräftar vi om det är möjligt att avbeställa er beställning.
OBSERVERA! Även om du kontaktat oss innan beställningen hunnit hanteras kanske vi inte hinner läsa ditt mail innan din order skickas.
Skrivfel
Vi reserverar oss för skrivfel i form av Fakta- och prisuppgifter och förbehåller oss rätten att korrigera detta i efterhand. Information och specifikationer på sidan är vägledande och kan utan förvarning ändras av producenten. Alla uppgifter lämnas med reservation för tryckfel, och bilder är vägledande. Dammsugaren.sehar rätt att korrigera sådana eventuella fel och att ändra eller uppdatera informationen när som helst.


Betalning

Kortbetalning
Vi accepterar VISA/MasterCard. Välj betalningssätt ”Kort/Direktbetalning” i kassan. Ingen transaktionskostnad tillkommer.
Vid betalning reserveras beloppet på ert konto och dras först när er beställning skickas ifrån oss.
Vi förbehåller oss rätten att inte behandla beställningar om vi anser att vi har skäl till detta (T ex vid misstanke om bedrägligt köp). Om så är fallet kommer inga pengar dras på kortet och beställningen tas bort.
Din betalning sker på en SSL-krypterad sida genom Svea
SVea uppfyller kraven för PCI DSS och är en av Sveriges ledande leverantörer för betalningar på nätet.
 Välj betalningssätt Kort i kassan. Ingen transaktionskostnad tillkommer. 

Kortbetalningen sker i samarbete med Svea. Svea uppfyller kraven för PCI DSS och är en av Sveriges ledande leverantörer för betalningar på nätet.

Visa och Mastercard, 3D-secure

Hos oss är det möjligt att betala med nordiska kort utställda av VISA och Mastercard. Det är inte möjligt att betala med kort som är utställda av utländsk bank utanför Nordens gränser. När du väljer att betala med kort behöver du ange kortnumret, kortets giltighetstid samt CVC-koden som du hittar på baksidan. Om din bank använder 3D-secure krävs en kod (vanligtvis via kod dosa) för att kunna fullborda ditt köp. För fullständig information om 3D-secure vänligen kontakta din bank.

Faktura
I samarbete med Fortus International Finance AB kan vi erbjuda betalning via faktura, på så sätt får du din beställning innan du betalar.

• Vid betalning mot faktura måste Personnummer/Organisationsnummer anges.
• Leverans sker utan undantag till beställarens folkbokföringsadress.
• Autentisering med BankID kan komma att krävas.

Betalningsvillkor för Faktura är 14 dagar netto. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag f.n. 60 kr inkl. moms samt dröjsmålsränta med 2% (månadsränta) + gällande referensränta.

Ingen faktureringskostnad tillkommer.

Vid fakturering varierar kreditgränsen och beräknas när köpet slutförs. Sedvanlig kreditprövning utförs. Omfrågekopia kommer att skickas till dig som privatperson, enskild firma och handels-/kommanditbolag.

Fakturan skickas via E-post till angiven mailadress i samband med utleverans av er order.

Om du inte har mottagit din faktura inom 48 timmar från att du fått din leveransbekräftelse, besök Mina Sidor på fortusfinance.com, där kan du ladda ner din faktura i PDF-format alternativt få betalningsinformationen på skärmen där du också kan scanna den med din bankapp i telefonen. Har du inte mobilt bank-id går det också bra att kontakta vår kundservice info@symaskinsexperten.se för att få en fakturakopia.

Du ansvarar själv för att dina kontaktuppgifter är korrekta så att din faktura kan distribueras. Har du angett fel mailadress, eller av annan anledning inte mottagit fakturan åligger det dig som kund att kontakta oss enligt ovan. Avgifter som tillkommer vid utebliven betalning kommer inte att ersättas.


Kampanj-faktura
I samarbete med Fortus International Finance AB kan vi vissa tider på året erbjuda betalning via Kampanjfaktura med längre kredittid än normalt.

Länk PDF delad betalning 

• Vid betalning mot faktura måste Personnummer/Organisationsnummer anges.
• Leverans sker utan undantag till beställarens folkbokföringsadress.

Betalningsvillkor: Oss tillhanda senast datum angivet i kampanjen. Faktureringskostnad kan tillkomma, se villkor i respektive kampanj.
Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag f.n. 60 kr inkl. moms samt dröjsmålsränta med 2% (månadsränta) + gällande referensränta.

Vid fakturering varierar kreditgränsen och beräknas när köpet slutförs. Sedvanlig kreditprövning utförs. Omfrågekopia kommer att skickas till dig som privatperson eller enskild firma.
Fakturan skickas via E-post till angiven mailadress i samband med utleverans av er order och även i paketen.
Om du inte har mottagit din faktura inom 48 timmar från att du fått din leveransbekräftelse, besök Mina Sidor på fortusfinance.com, där kan du ladda ner din faktura i PDF-format alternativt få betalningsinformationen på skärmen där du också kan scanna den med din bankapp i telefonen. Har du inte mobilt bank-id går det också bra att kontakta vår kundservice kundservice@symaskinsexperten.se för att få en fakturakopia.

Du ansvarar själv för att dina kontaktuppgifter är korrekta så att din faktura kan distribueras. Har du angett fel mailadress, eller av annan anledning inte mottagit fakturan åligger det dig som kund att kontakta oss enligt ovan. Avgifter som tillkommer vid utebliven betalning kommer inte att ersättas.

Observera att du kan också välja att dela upp betalning av din Kampanjfaktura på månadsbasis. Lägsta belopp att betala är dock 10% av fakturabeloppet (minimibelopp framgår av din faktura) - observera att samma förfallodatum på fakturan gäller om du väljer att delbetala.

Väljer du att delbetala (minst 10%) gäller villkor i enlighet med Fortus Finance KundKonto. För KundKonto gäller att ränta är f.n. 1,77 % per månad och beräknas på innevarande skuld den sista i månaden. Utöver ränta tillkommer aviseringsavgift på 39 kr per Kundkontosammanställning (en gång per månad), Detta motsvarar en effektiv årsränta om f.n 28,77 %.

Kundkontoavisering sker en gång per månad med 10 dagar som betalvillkor. Du kan när som helst avsluta ditt KundKonto - du behöver bara kontakta Fortus Finance kundtjänst (info@fortusfinance.com / 010-222 15 00) så tar de bort detta i samband med att du reglerar din återstående skuld.

Effektiv ränta 17,59% (enl. exemplet nedan)
Totalt att betala; 6 499,50 kr.
Beloppet ovan är ett representativt exempel och baseras på utnyttjad kredit (skuld) på 6 000 kr och som delbetalas jämnt via Fortus Konto på sex (6) tillfällen (Kredit slutreglerad efter ca 180 dagar).
Av beloppet ovan avses således
• Kredit 6 000 kr
• Ränta 265,50 kr
• Aviseringsavgift 234 kr


Kontoavisering sker en gång per månad med 10 dagar som betalvillkor. Du kan när som helst avsluta ditt Konto - du behöver bara kontakta Fortus Finance kundtjänst (info@fortusfinance.com / 010-222 15 00) så tar de bort detta i samband med att du reglerar din återstående skuld.
Allmänna Kontovillkor samt SECCI för Konto finner du på denna länk PDF


Fortus Konto
I samarbete med Fortus International Finance AB kan vi erbjuda betalning via Fortus Konto (konsumentkredit), på så sätt får du din beställning innan du betalar.
Du betalar ingen avgift för ditt köp via Fortus Konto.

• Vid betalning mot Fortus Konto måste Personnummer anges.
• Fortus Finance reserverar sig för att bevilja kreditutrymme baserat på erhållna värden från kreditupplysning, från de av dig angivna KALP-värden (Kvar Att Leva På) samt eventuell skötselhistorik.
• Leverans sker utan undantag till beställarens folkbokföringsadress.

Samlade köp mellan den 20:e innevarande månad och den 20:e i nästkommande månad samlas på en (1) Månadsfaktura.
Månadsfakturan (kontoutdrag) har betalningsvillkor 10 dagar. Vid försenad betalning utgår lagstadgad påminnelseavgift med f.n. 60 kr samt dröjsmålsränta med 2% (månadsränta) + gällande referensränta.

Sedvanlig kreditprövning genomförs med kännedomskopia och leverans kan endast ske endast till folkbokförd adress.
Månadsfakturan skickas direkt hem till dig via vanlig postgång. I samband med leverans skapas en s.k. Leveransfaktura som en kvittens på ditt köp. Leveransfakturan skickas via E-post till angiven mailadress. Ingen betalning ska göras mot detta dokument utan mot Månadsfakturan (kontoutdrag).

Villkor för Fortus Konto: minst 1/24 (eller lägst 50 kr) av Månadsfaktura ska betalas (anländer runt 20:e månatligen). Ränta är f.n. 1,77 % per månad
och beräknas på innevarande skuld den sista i månaden. Tillkommer aviseringsavgift på f.n. 29 kr per månadsfaktura.
Allmänna Villkor för Konto samt den s.k. SECCI:n hittas under www.fortusfinance.com.

Du kan när som helst avsluta ditt KundKonto - du behöver bara kontakta Fortus Finance kundtjänst
(info@fortusfinance.com / 010-222 15 00) så tar de bort detta i samband med att du reglerar din återstående skuld.

STANDARDISERAD EUROPEISK KONSUMENTKREDITINFORMATION (SECCI) Länk PDF

Avbeställning
Så länge din beställning inte har hunnit hanteras, går det att stoppa den genom att kontakta oss på info@dammsugaren.se.

Ange ordernummer och fullständigt namn, därefter bekräftar vi om det är möjligt att avbeställa er beställning.
OBSERVERA! Även om du kontaktat oss innan beställningen hunnit hanteras kanske vi inte hinner läsa ditt mail innan din order skickas.
Om beställningen redan har hanterats kan du returnera den till oss när du mottagit leveransen. Kontakta oss då vi mejl så hjälper vi dig. info@dammsuagren.se

Skrivfel
Vi reserverar oss för skrivfel i form av Fakta- och prisuppgifter och förbehåller oss rätten att korrigera detta i efterhand. Information och specifikationer på sidan är vägledande och kan utan förvarning ändras av producenten.

Alla uppgifter lämnas med reservation för tryckfel, och bilder är vägledande. Teknikproffset har rätt att korrigera sådana eventuella fel och att ändra eller uppdatera informationen när som helst.

Ångerrätt

Som konsument (privatperson) har du 14 dagars ångerrätt från det att du har tagit emot en vara vi har skickat till dig. Du behöver inte ange något skäl när du ångrar ditt köp inom 14 dagar. Ångerrätten löper ut 14 dagar efter dag då du eller någon tredje part, dock ej transportföretaget mottagit varan eller vid delleverans då du eller någon tredje part, dock ej transportföretaget mottagit den sista varan fysiskt.

Vill du utöva din ångerrätt ska du meddela oss detta via mail eller per post inom 14 dagar, du kan dock även utan att först kontakta oss returnera direkt inom 14 dagar.
Du ska återsända varan till oss enligt nedanstående instruktioner utan onödigt dröjsmål och i vart fall senast 14 dagar efter den dag då du meddelat oss att du kommer utöva ångerrätten.


Varan ska vara komplett. Detta innebär att alla tillbehör (Tillbehör, bruksanvisning, etc) ska finnas med i returen.
För att undvika problem när du vill utnyttja ångerrätten, tag kontakt med kundservice info@dammsugaren.se innan du skickar tillbaka varor om du är osäker.


Du bekostar själv returfraktkostnad vid utövande av ångerrätt.
Ej uthämtad försändelse betraktas inte som utnyttjande av ångerrätten.

Vid utövande av ångerrätt eller öppet köp kommer vi att återbetala dig för de varor du returnerat.
Återbetalningen sker vanligtvis inom 1-2 dagar, dock senast inom 14 dagar från och med den dag då vi underrättades om ditt beslut att utöva ångerrätten (under förutsättning att retur mottagits i sin helhet).
Vi återbetalar dig med samma betalmedel som du själv använt vid beställningen.

Via denna länk http://ec.europa.eu/consumers/odr kan du läsa mer om de regler som EU har tagit fram för konsumenttvister och om tvistlösning online (ODR).

Adress till Arn  ARN Kungsholmstorg 5, Stockholm 11221 Länk till Arn finner du här >>

Återbetalningen kommer inte att kosta dig något.

Adress 

Dammsugaren.se

Aröds Industriväg 76

417 05 Göteborg

Reklamation

Om du vill returnera en trasig produkt så kan du kontakta oss på info@dammsugaren.se för att få hjälp, där får du en kostnadsfri returfraktsedel och kan returnera produkten för felsökning.
Vissa produkter tar vi inte i retur utan ersätter istället direkt.

Om vi bedömer att en produkt ej är behäftad med fel som täcks av fabriksgarantin returneras produkten mot fraktkostnad för tur och retursändning på 150 kr inkl. moms.
Innan kunden kan komma att debiteras ytterligare reparations- eller felsökningskostnader, tillfrågas kunden.

Reklamation av vara måste lämnas inom skälig tid från det att du som kund upptäckte, eller borde ha upptäckt felet. Reklamationsrätten för en vara upphör under alla omständigheter efter 3 år.
Genom att reklamera en produkt till oss godkänner du våra Reklamations- och Garantivillkor.
Vid eventuell tvist följer symaskinsexperten ARN:s rekommendationer.

Sekretess och säkerhet Personuppgifter

När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter såsom namn, adress och telefonnummer (Personnummer vid fakturabetalning). I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja våra åtaganden gentemot dig. Vi dokumenterar även kommunikation som vi har med dig via e-post, detta för att tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss.
dammsugaren.se kommer inte att lämna ut dina personuppgifter till tredje part.

Om du vill prenumerera på våra mailutskick kommer vi att skicka information och produkterbjudanden till dig via e-post. Detta kan enkelt tas bort genom att klicka på en länk, längst ner i mailutskicket.
Enligt Personuppgiftslagen har du rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort.
dammsugaren.se förbehåller sig rätten att under större kampanjer vid enstaka tillfällen kommunicera marknadsföringsmaterial via sms och mail. Avprenumeration kan ske enligt instruktion i respektive utskick.

Återbetalning
När du avbryter en beställning som inte hunnit skickas återbetalar vi dig vanligtvis inom 1-2 dagar, dock senast inom 14 dagar. Har du valt kortbetalning har normalt inga pengar dragits och någon återbetalning kommer därför inte att ske.

Integritetspolicy och GDPR
Dammsugaren.se värnar om din integritet och behandlar dina personuppgifter enligt alla gällande lagar och regler. Läs vår fullständiga Integritetspolicy här

Leveranstid
Lagervaror skickas normalt inom 1-4 arbetsdagar inom Sverige, och varierar beroende på om varorna finns i webblager eller på externt lager-
Undantag kan förekomma vid mycket hög orderingång, då kan utskick fördröjas en eller ett par dagar.

 

Leveranser Norge

Förskottsbetalning till

IBAN SE36 8000 0810 5991 4854 2799


Bankens Bic SWEDSESS


Frakt debiteras enligt gällande speditionsprislista

Fraktsätt Ups 

Leveranser till Danmark

Vid beställning till Danmark så gäller endast kortbetalning

Skriv bara Danmark efter ortsnamnet när du registrar dig så löser vi resten.

Frakt debiteras enligt gällande speditionsprislista.

 Leveranser till Finland

Vid beställning till Finland så gäller endast kortbetalning

Frakt debiteras enligt gällande speditionsprislista.

 

Avbeställning och ändring av order

Du har möjlighet att kostnadsfritt ändra din order fram till dess att paketet packats hos Dammsugaren.se / Symaskinsexperten. Ändring kan göras efter kontakt med Dammsugaren.se / Symaskinsexperten kundservice. Efter att din order paketerats kan ändringar ej göras.

Ungefärlig leveranstid anges i webbutiken.

E-mail info@dammsugaren.se 

Eller ring oss på 031-650300 

 

Outlöst försändelse

För försändelse som ej lösts ut och ej avbeställts utan gått i retur till Dammsugaren.se

debiteras en avgift om f.n. 310 kr inklusive moms för att täcka Dammsugaren.se

omkostnader (såsom transport- och administrationskostnader).

Faktura på detta belopp kommer att sändas till kunden efter att varan återkommit till oss.

 

Garanti

Garantier på varan lämnas av respektive tillverkare, Dammsugaren.se lämnar inga ytterligare garantier utöver den av tillverkaren specificerade.

 

Ångerrätt vid distansavtal och öppet köp.

Du som privatperson (konsument) har rätt att ångra ett köp om detta sker inom 14 dagar från den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av denna. Som konsument har du rätt att utan kostnad kontrollera att varan fungerar.

Ångerrätt regleras i lag Lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler

För att åberopa ångerrätt måste konsumenten hålla varan i väsentligt oförändrat skick. Vid returen skall varan/produkten förpackas väl (gärna i samma emballage som den skickades från Dammsugaren.se). Transportskador som uppkommer på grund av bristfällig emballering debiteras dig som kund. Varor som returneras mot postförskott kommer ej att lösas ut. Dammsugaren tar inget ansvar för transporten av den returnerade försändelsen. Fraktkostnad för returen betalas av kunden.

För de produkter som har brutna förseglingar/plomberingar (ej är i väsentligt oförändrat skick), återsändes varorna/produkterna endast efter begäran av kund. I detta fall debiteras ny fraktavgift.

Ångrar ni köpet så skicka varorna till:

Dammsugaren.se

Arödsindustriväg 76

41705 Göteborg

Ångerrätten gäller ej för företag.

Vi på dammsugaren.se  lämnar dock öppet köp i 14 dagar. Har du använt produkten skall den återlämnas komplett , ren och oskadd och du  som kund står för frakten.

 

Reklamation

Obs! För transportskador, se nedan! Dammsugaren.se åtar sig att kostnadsfritt åtgärda felet vid eventuella reklamationsärenden. Som kund har du ansvar för att undersöka de levererade produkterna noggrant vid mottagandet för att försäkra dig om att de är felfria.

Observera att om du som kund väljer att konsumera/använda den levererade varan, trots vetskap om avvikelse rörande produktegenskaper såsom volym, doft, färg, smak etc., så har du därmed också accepterat den befintliga leveransens avvikande egenskaper och kan därmed ej åberopa reklamationsrätten utan är skyldig att betala försäljningspriset för de levererade produkterna.

Det är viktigt att en korrekt retur/reklamation görs utan dröjsmål och vid frågor och funderingar står Dammsugaren.se kundservice alltid till er tjänst.

Vid reklamation ska ni kontakta oss via mail eller telefon så att vi kan skicka  retursedeln till er för att underlätta reklamationsproceduren. Varorna/produkterna skall återsändas i originalförpackningar samt väl förpackade i av posten godkänt ytteremballage (exempelvis wellpapp). Eventuella transportskador på grund av bristfällig emballering debiteras dig.

Dammsugaren.se kontrollerar/testar insända varor enligt din felbeskrivning, varför det är viktigt att felbeskrivningen är så utförlig som möjligt. Då Dammsugaren.se bedömer varorna/produkterna felfria, returneras försändelsen endast efter begäran från kund.

Reklamation skall ske inom skälig tid från det att det upptäcks enligt KKL, senast inom tre år.

Vid godkänd reklamation står vi för returfrakten.

Vid eventuell tvist så följer vi allmänna reklamationsnämnden rekommendationer.

Vi återbetalar kunden inom 30 dagar från den dag vi mottagit den reklamerade varan.

 

Adress dit ni skickar reklamationer, eventuellt ångrar ditt köp.

Dammsugaren.se

Aröds Industriväg 76

41705 Göteborg

 

Frakt

OBS! tänk på att era E-mail aviseringar kan lägga sig som skräppost automatisk, beronde på vilka inställningar ni har på datorn. Dhl servicepoint skickar 4st aviseringar under liggtiden på servicepoint.

Max tid på utlämningsstället 14 dagar sen går varorna tillbaka

 

Leveranstider

Som kund har du rätt att häva köpet om du inte godkänner ny föreslagen leveranstid på varorna du beställt eller om vi inte kan leverera inom angivet datum. Alla varor vi har är lagerförda, förutom de som det står angiven leveranstid på. Allt som vi har i lager skickas alltid samma dag när du gör en beställning innan kl 13:00 på vardagar.

 

Transportskada

Transportskada skall göras inom skälig tid till Dammsugaren.se via e-post, info@dammsugaren.se

Som kund skall du inte lösa ut ett paket som ser skadat ut. Om du upptäcker skadan först efter att du öppnat paketet reklamerar du omedelbart varan till utlämningsstället eller speditören m.m (Posten, DHL, Schenker)  samt till Dammsugaren.se enligt ovan.

Föreligger fel som Dammsugaren.se ansvarar för, åtar sig Dammsugaren.se att på egen kostnad avhjälpa felet genom reparation, omleverans eller återbetalning av köpebelopp om detta kan ske utan väsentlig kostnad eller olägenhet för Dammsugaren.se . Ytterligare rättigheter för kund kan följa av respektive tillverkares egna (till slutkund) riktade garantier.

Dammsugaren.se ansvar är begränsat till vad som anges i dessa försäljningsvillkor samt enligt konsumentköplagen. Dammsugaren.se bär således inget direkt eller indirekt ansvar för till exempel (men ej begränsat till) inkompatibilitet, skadebringande egenskaper i varorna, produktansvar, utebliven vinst, driftsavbrott, merarbete eller annan ekonomisk skada.

Observera att support och felanmälan kan vara på engelska för vissa tillverkare.

Teknisk support och användarstöd

För teknisk support och eller användarstöd, vid allmänna frågor eller vid fel i vara hänvisas du till respektive produkttillverkare. Dammsugaren.se kan ej tillhandahålla teknisk support på produkter.

 

Force Majeure

Båda parter ska vara befriade från fullgörande av avtalet om fullgörandet förhindras eller väsentligen försvåras av omständighet som part inte rimligen kunnat råda över eller förutse.

Följande och liknande omständigheter skall anses utgöra befrielsegrunder där de hindrar eller försvårar avtalets fullgörelse: eldsvåda, krig, mobilisering, rekvisition, beslag, valutarestriktioner, allmän varuknapphet, knapphet på transportmedel, strejk, lockout, inskränkningar i form av drivkraft samt fel i eller försening av leveranser från underleverantörer som har sin grund i sådan omständighet som avses i denna punkt eller andra omständigheter som part ej kan råda över, som antingen hindrar eller försvårar parts fullgörande i sådan grad, att det ej kan ske annat än till onormalt hög kostnad.

 

 

Övrigt

Fakta och prisuppgifter lämnas med reservation för tryckfel, leveverantörers prishöjningar, eventuellt oriktiga angivna tekniska specifikationer öch så vidare samt för slutförsäljning.

 
Sedvanlig kreditprövning görs och Dammsugaren.se förbehåller sig rätten att neka order.

Vi ingår inte avtal med minderåriga (under 18 år) utan målsmans godkännande.

Alla former utav bedrägeriförsök polisanmäls.

Mobiltelefonnummer/E-mail addr: måste anges för att Sms - E-mail avisering skall kunna skickas till mottagaren.

 

 Pricerrunner köpgaranti

 

När du handlar hos oss omfattas du av PriceRunner Köpgaranti. Därmed är ditt köp skyddat upp till 50.000 kronor om något går snett. Köpgarantin är gratis och gäller för registrerade användare hos PriceRunner.

Även om du inte redan är medlem hos PriceRunner och kommit till vår hemsida genom dem så kan ditt köp omfattas av Köpgarantin. Det enda du behöver göra är registrera dig inom en timme efter ditt köp. Att bli medlem är kostnadsfritt och tar mindre än tre minuter! <a href="https://www.pricerunner.se/bp/30957/Symaskinsexperten" rel="nofollow">Registrera dig för PriceRunner Köpgaranti</a>

Med PriceRunner Köpgaranti får du ersättning för defekt vara, om leverans av varan uteblir, om en enskild vara saknas vid leverans eller om varan är felaktig. För att Köpgarantin ska gälla så behöver beställningen vara adresserad till dig personligen.

PriceRunner Köpgaranti ersätter dig som kund för både inköps- och fraktkostnader och eventuell direkt ekonomisk skada som du lidit. För värdeminskning, uteblivna intäkter eller andra direkta eller indirekta kostnader utgår ingen ersättning.

Besök PriceRunner för en lista på kategorier som är undantagna samt fullständiga villkor för Köpgarantin.

Sedan 1999 har PriceRunner hjälpt miljontals svenskar att hitta bästa priset. Tjänsten har alltid varit både gratis och oberoende, med mål att underlätta för konsumenter att jämföra produkter, priser och butiker.